otrdiena, 2009. gada 22. decembris

Raksts Par Mūziku (Esmu Ļoti Neapmierināts)

Šīs nedēļas laikā man sanāca ar diez gan daudziem cilvēkiem runāt par dziesmu tekstiem. Gandrīz visās sarunās otrā pozīcija (cilvēks ar kuru runāju) nonāca pie secinājuma, ka ārzemju dziesmās reperiem ir diez gan truli teksti par izklaidēm, atpūtu. Otrā pozīcija parasti teica, ka tas kas bijis hip hopā un vispār mūzikā sākumā (teksts ar dziļo domu) ir pazudis. Vēl otrās pozīcijas cilvēki secināja, ka latviešu mūzikā nevajag būt šadiem dziesmu tekstiem un ja tādi ir, tad tā nav vērtīga mūzika.
Lai arī kā vienmēr esmu bijis pret mūsdienu populāro mūziku, tās trulajiem tekstiem, man nāksies šoreiz iebilst!
Sākšu ar cilvēku tik bieži slavēto old school! Grupa Sugarhill Gang bija pirmā grupa , kura hip hopu no underground izveda ārā līdz mūzikas topiem ar savu dziesmu Rapper's Delight. Sugarhill Gang šinī dziesmā repoja par naudu, krāsainiem televizoriem (tajā laikā tas bija sasniegums), meitenēm un nebeidzamām ballītēm! Tad neviens par to nedusmojās, bet slavēja grupu par labām idejām, vieglu tekstu, kas nebūt nebija depresīvs, bet tieši klausītāju pacilāja, ļāva labi izdejoties kādā pasākumā, skanot šai dziesmai :) Tāpēc nebūsim īgņas un sapratīsim, ka ir dziesmas it īpaši hip hopā, kurās vienkārši prasās parasts teksts par ballīti vai materiālām vērtībām!
Man ļoti nepatīk tas, ka latviešu klausītāji, klausoties, piemēram, The Black Eyed Peas dziesmu I Gotta Feeling, kur atkal teksts ir par ballēšanos un naudas tērēšanu, priecājas un atzīst to par labu mūziku, bet pēc pāris dienām šis pats latvietis klausās kādu latviešu izpildītāja dziesmu ar labu melodiju un bītu, bet nomelno to, jo tajā, redz, ir truls teksts par meitenēm un spīdīgām mašīnām! Es jums lūgšu - nenonāciet ar sevi pretrunās un nedaudz izglītojiet sevi mūzikas jomā vai arī neklausieties tāda tipa ārzemju dziesmas! Piedodiet, bet jums ir jāsaprot un jāsāk samierināties, ka Latvijā pamazām sāk mūzika attīstīties (nezinu vai tas uz labu) un dziesmas sāks arvien vairāk līdzināties ārzemju hītiem (es nerunāju par plaģiātismu).
Nesen daži man pazistami cilvēki smējās par grupas TāTāTā dziesmas Tu Esi Dinamīts tekstu, sakot, ka tur tak dzied par "lielu mīlestību"! Man patīk grupa TāTāTā un viņu veidotās dziesmas, un es ļoti labi pārzinu ārzemju mūziku, tāpēc atbildēju šiem cilvēkiem, ka viņi ir pilnīgi idioti! Paskaidrošu kāpēc es tā teicu - šie cilvēki, kuri tik ļoti smējās, klausās grupu Kiss un ciena tās grupas mūziku, taču ir pilnīgi pajoliņi, kuri nespēj sadzirdēt, ka katrā otrā dziesmā Kiss dzied par šo "lielo mīlestību". Vēlreiz atgādinu - nenonāciet ar sevi pretrunās un saprotiet, ka ir dziesmas, kur šāds tekst iederās un ne tikai iederās, bet gan ir punkts uz i, jo visvairāk atbilst dziesmas butībai! Esmu ļoti neapmierināts, uzskatu, ka latviešu klausītāji ir ļoti neizglītoti mūzikā (ne tikai šī iemesla dēļ). Lūdzu izglītojaties, cieniet sevi un citus!

Miers virs zemes!
Arī mūziķis, Ralfs no PeR.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru